تجهیزات دندانپزشکی

بهترین توربین دندانپزشکی

بهترین توربین دندانپزشکی

می توان گفت توربین دندانپزشکی که به آن هندپیس دندانپزشکی نیز گفته می شود، عصای دست هر دندانپزشک است. به همین دلیل استفاده از بهترین توربین دندانپزشکی برای او بسیار مهم است و در کیفیت و نتیجه ی کار تاثیر بسیاری خواهد گذاشت.

این دستگاه ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از پرکاربرد ترین تجهیزات دندانپزشکی بوده و در علم دندانپزشکی در سرتاسر جهان از آنها استفاده می شود. در حقیقت کیفیت توربین ها هر چه بیشتر باشد بیان گر این است که نتیجه ی کار و درمان دندان ها نیز دارای کیفیت بالاتری است و آسیبی به آنها وارد نمی کند. به همین دلیل شناختن بهترین توربین دندانپزشکی می تواند باعث شود تا در خرید این دستگاه بیشتر دقت کرده و بتوانید بهترین مدل این دستگاه را برای خود تهیه کنید.

پس در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات توربین دندانپزشکی آوادنتال با ما همراه باشید تا به بررسی بیشتر بهترین توربین دندانپزشکی بپردازیم.

بهترین توربین دندانپزشکی کدام است؟

همانطور که متوجه شده اید توربین دندانپزشکی دارای انواع مختلفی است که هر یک از آنها با یکدیگر تفاوت هایی دارند و این تفاوت ها باعث می شوند تا برخی از آنها تبدیل به بهترین توربین دندانپزشکی بشوند.

بهترین توربین دندانپزشکی کدام است

پس برای خرید توربین باید با انواع آن آشنایی داشته و مشخصات و ویژگی های آنها را بشناسید تا بتوانید انتخابی مناسب و حتی عالی برای خود داشته باشید. به همین دلیل برخی از بهترین توربین دندانپزشکی را در ادامه این مقاله برای شما عزیزان آورده ایم تا بتوانید آنها را بیشتر بشناسید.

توربین پوش باتن کوکسو COXO مدل CX207

یکی از انواع بهترین توربین دندانپزشکی توربین پوش باتن کوکسو COXO مدل CX207 است. این دستگاه دارای جنس بدنه ای از آلیاژ آلمینیوم بوده و توانایی چرخش 300000 دور در دقیقه را دارد و شما می توانید آن را با 10 سال خدمات پس از فروش در سایت تجهیزات دندانپزشکی آوادنتال مشاهده و در صورت تمایل خریداری فرمایید.

از ویژگی های دیگر توربین پوش باتن کوکسو COXO مدل CX207 می توانیم به بلبرینگ آن اشاره کنیم که دارای جنس سرامیک آلمانی بوده و نوع فرزگیر آن آچاری می باشد. دارای وزن 1 کیلوگرم و سیستم حفاظت هوشمند می باشد.

توربین پوش باتن گلدنت Goldent مدل ClassA

از دیگر انواع بهترین توربین های دندانپزشکی می توانیم به توربین پوش باتن گلدنت Goldent مدل ClassA اشاره کنیم که این دستگاه ساخت کشور چین بوده و دارای سیستم 2 و 4 سوراخ می باشد. شما عزیزان می توانید آن را با 6 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش از آوادنتال تهیه کنید.

برخی از ویژگی های توربین پوش باتن گلدنت Goldent مدل ClassA شامل مواردی مانند فرزگیر آن اشاره کرد که از نوع پوش باتن است. همچنین این دستگاه دارای نازل آب تک کاناله و بلبرینگی از جنس سرامیک می باشد. هد این دستگاه سایز بزرگی دارد و توانایی چرخش 300000 دور در دقیقه را دارد. همچنین یکی دیگر از مواردی که این دستگاه را به یکی از بهترین توربین های دندانپزشکی تبدیل کرده است این است که دارای استانداردهای CE اروپا و ISO می باشد.

توربین پوش باتن اپل دنتال Apple Dental مدل A1

توربین پوش باتن اپل دنتال Apple Dental مدل A1 همچنین یکی دیگر از انواع بهترین توربین دندانپزشکی است که این دستگاه نیز ساخت کشور چین است. شما می توانید آن را با 10 سال خدمات پس از فروش در آوادنتال تهیه نمایید. یکی از ویژگی های توربین پوش باتن اپل دنتال Apple Dental مدل A1 این است که دارای سیستم 2 سوراخِ بوده و توانایی چرخش 350000 تا 400000 دور در دقیقه را دارد. نوع فرزگیر این دستگاه پوش باتن بوده و نازل آبتک کاناله دارد. هد این دستگاه استاندارد بوده و جنس بدنه ی آن از آلمینیوم است.

نکات مهم در نگه داری از بهترین توربین دندانپزشکی

برای نگه داری از بهترین توربین دندانپزشکی نیز باید موارد و نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید آن را در بهترین حالت نگه داشته و از بروز هر گونه مشکل برای آن جلوگیری کنید. چرا که نگه داری مناسب از لوازم دندانپزشکی باعث می شود تا در هزینه ها صرفه جویی کرده و همچنین کیفیت درمان و ترمیم دندان های بیماران بسیار بهتر باشد.

نکات مهم در نگه داری از بهترین توربین دندانپزشکی

جهت نگه داری مناسب از بهترین توربین دندانپزشکی می توانید از موارد و نکات زیر بهره ببرید:

• حداقل به صورت هفتگی دستگاه را روغن کاری کرده و اجازه ی خشک شدن بیش از حد را به آن ندهید.
• مراقب فرز ها باشید و آنها را بررسی کنید.
• فشار هوای دستگاه را بررسی کنید.
• گرفتگی های هوا و آب دستگاه را بر طرف کنید.
• دستگاه را استریل کرده و به صورت کامل ضدعفونی کنید.
• هوای کمپرسور را تخلیه کنید.
• دستگاه را در برابر ضربه هایی که ممکن است به آن وارد شود ایمن کرده و از آن حفاظت کنید.
• بدنه ی دستگاه را بررسی کرده و از وارد شدن ضربه به آن جلوگیری کنید.

تفاوت قطعات آنگل و توربین در چیست؟

توربین های دندانپزشکی شباهت بسیار زیادی به آنگل دندانپزشکی دارند با این تفاوت که سرعت چرخش آنها با یکدیگر متفاوت است. عموما توربین دندانپزشکی دارای سرعت بسیار بالاتری نسبت به آنگل است و تنها همین موضوع باعث شده تا کاربرد آنها با یکدیگر متفاوت باشد و برای انجام کار های مختلفی از آن دو استفاده شود.

در حقیقت توربین های دندانپزشکی دارای سرعت بیشتر و گشتاور پایین و آنگل دندانپزشکی دارای سرعت کمتر و گشتاور بیشتری است. به همین دلیل آنگل ها برای برداشتن پوسیدگی های حساس دندان مناسب تر بوده و از توربین های دندانپزشکی می توان برای سوراخ کردن دندان ها استفاده کرد.

برای مثال آنگل های دندانپزشکی می تواند با سرعت 4000 دور در دقیقه بچرخد و این در حالی است که بهترین توربین دندانپزشکی می تواند با سرعت 400000 دور در دقیقه بچرخد و این موضوع باعث می شود تا این دستگاه برای سوراخ کردن و تراشیدن دندان ها بسیار مناسب باشد.

کلام آخر

از آنجا که توربین دندانپزشکی یکی از مهم ترین دستگاه های موجود در هر مطب دندانپزشکی است تهیه و استفاده از بهترین توربین دندانپزشکی یکی از موارد ضروری می باشد. برای تهیه بهترین توربین دندانپزشکی نیز باید انواع مدل ها و برند های آن را شناخته مشخصات آنها را بررسی کنید تا به این ترتیب بتوانید از خرید خود همواره راضی باشید.

در صورتی که به دنبال تهیه بهترین توربین دندانپزشکی هستید، این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد. پس به شما توصیه می کنیم تا آن را با دقت مطالعه کرده و از این اطلاعات استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *