تجهیزات دندانپزشکی

سفید کردن دندان ها با استفاده از آفیس بلیچینگ

سفید کردن دندان ها با استفاده از آفیس بلیچینگ

آفیس بلیچینگ یکی از روش های سریع و آسان جهت سفید کردن دندان ها می باشد که در مطب و یا کلینیک دندانپزشکی و توسط خود دندانپزشک انجام می شود. آفیس بلیچینگ در واقع یک روش درمانی به حساب می آید که می تواند دندان های شما را برای مدت زیادی سفید نگه دارد و برای انجام آن جرم های موجود روی دندان های شما از بین خواهد رفت.

اما آیا استفاده از آفیس بلیچینگ برای همه افراد مناسب است؟ آیا ممکن است استفاده از این روش به دندان های فرد آسیب برساند؟

برای دریافت پاسخ سوال های خود در رابطه با آفیس بلیچینگ در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات مواد بلیچینگ دندانپزشکی سایت فروشگاهی تجهیزات دندانپزشکی آوادنتال همراه ما باشید تا به بررسی موضوع آفیس بلیچینگ می پردازیم.

آفیس بلیچینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

آفیس بلیچینگ یکی از روش هایی است که با استفاده از آن می توانید در مدت زمان کوتاهی دندان های خود را از رنگ زرد و جرم گرفته به رنگ سفید تبدیل کنید. این فرآیند یکی از پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان است چرا که با استفاده از آن می توانید در زمان و هزینه ها صرفه جویی کرده و دندان های خود را به آسان ترین شکل ممکن سفید کنید و زیبایی را به لبخند های خود بازگردانید.

آفیس بلیچینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

بلیچینگ دندان به دو روش انجام می شود، یکی از این روش ها که به آن بلیچینگ هوم گفته می شود که در این روش می توانید دندان های خود را با استفاده از مواد بلیچینگ هوم در خانه سفید کنید. روش دیگر این کار به آفیس بلیچینگ معروف است که این روش در مطب دندانپزشک و توسط خود او انجام می شود.

نکته ای که در رابطه با استفاده از این روش وجود دارد این است که مواد بلیچینگ شیمیایی بوده و ممکن است برای استفاده ی هر شخصی مناسب نباشد. در ادامه به بررسی استفاده از این روش برای سفید کردن دندان ها خواهیم پرداخت.

سفید کردن دندان ها با آفیس بلیچینگ

سفید کردن دندان ها با آفیس بلیچینگ با استفاده از تجهیزات تخصصی که در کلینیک دندانپزشکی وجود دارد انجام می شود. بهتر است که این روش توسط شخص با تجربه در این زمینه و یا دندانپزشک متخصص انجام شود تا مقدار مناسبی از مواد را برای دندان های شما استفاده نماید.

مزیت استفاده از آفیس بلیچینگ این است که این کار در حالت بسیار پاکیزه و استریل شده انجام می شود و نگرانی از بابت آلودگی نخواهید داشت. شما می توانید با این روش در طی یک الی دو جلسه دندان های خود را سفید کنید، این در حالی است که با استفاده از بلیچینگ هوم ممکن است تا چند هفته طول درمان ادامه داشته باشد.

چه افرادی می توانند از آفیس بلیچینگ استفاده کنند؟

آفیس بلیچینگ روش بسیار خوبی برای سفید کردن دندان ها می باشد اما ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد. چرا که برخی از مراجعه کنندگان دارای لثه های حساسی هستند که در برخورد با مواد شیمیایی ملتهب و قرمز می شوند و حتی ممکن است لثه این افراد زخم شود. پس قبل از استفاده از این روش باید بدانید که دندان ها و لثه های شما به مواد شیمیایی حساس هستند یا خیر؟

در ادامه به بررسی برخی از شرایطی که با مشاهده ی آنها نباید از مواد آفیس بلیچینگ استفاده کنید می پردازیم:

  • افرادی که دارای لثه هایی حساس هستند بهتر است از این روش استفاده نکنند. هر چند دندانپزشک می تواند در این شرایط از مواد کمتری استفاده نماید.
  • در صورتی که دندان بیمار دچار فرسودگی شده باشد و مینای دندان او ضعیف باشد.
  • دندان هایی که دچار تغییر رنگ عمیقی شده اند که در این روش استفاده از آفیس بلیچینگ موثر نمی باشد و برای سفید کردن دندان های خود باید از روش های دیگری استفاده نمایند.

اما این روش برای برخی افراد مشکلی ایجاد نمی کند و حتی استفاده از آفیس بلیچینگ به آنها پیشنهاد می شود و می توانند به آسانی با بهره بردن از آن دندان های خود را سفید کنند. در صورتی که دارای شرایط زیر باشید می توانید از روش آفیس بلیچینگ استفاده نمایید:

  • در صورتی که دندان های شما با مصرف مواد غذایی و نوشیدنی هایی مانند قهوه، میوه، سبزیجات و … دچار تغییر رنگ می شود بهتر است از این روش استفاده کنید.
  • دندان های برخی افراد که با گذر زمان دچار تغییر رنگ شده و زرد و یا تیره تر می شود.
  • افرادی که از دخانیاتی مانند سیگار استفاده می کنند و دندان های آن ها دچار تغییر رنگ می شود.

آفیس بلیچینگ چگونه انجام می شود؟

آفیس بلیچینگ از چند مرحله تشکیل شده است که در این قسمت از مقاله بررسی چگونه انجام شدن آن می پردازیم.

آفیس بلیچینگ چگونه انجام می شود

  • در مرحله ی اول بهتر است برای انجام آفیس بلیچینگ به یک متخصص زیبایی دندان مراجعه کنید تا بتواند کار دندان های شما را به خوبی انجام دهد.
  • قبل از انجام آفیس بلیچینگ باید رنگ اصلی دندان های شما تعیین شود تا به این ترتیب بتوانید قبل و بعد از انجام آن را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • سپس باید پالیش کردن دندان ها و پاکسازی آنها انجام شود تا به این صورت جرم های روی دندان ها از بین برود.
  • پس از آن باید دندانپزشک رکتور دهان را قرار دهد تا بتواند به تمامی دندان ها دسترسی داشته باشد.
  • سپس باید بر روی چشم ها عینک مخصوص قرار گیرد که در صورت بیرون ریختن مواد از چشم ها محافظت شود. همچنین باید روی لب و لثه ها را نیز پوشاند تا کمترین تماس را با مواد بلیچینگ داشته باشند.
  • در این مرحله دندانپزشک ژل مخصوص آفیس بلیچینگ را بر روی دندان ها قرار می دهد و این کار را 3 تا 4 بار و برای مدت 15 الی 20 دقیقه انجام می دهد. اما قبل از هر بار استفاده از مواد بلیچینگ لایه ای از دندان را برمی دارد و ژل را بر روی لایه جدیدی از دندان قرار می دهد.
  • در نهایت رکورتاژ را برداشته و دهان بیمار را شستشو می دهد.

کلام آخر

آفیس بلیچینگ یکی از روش های بسیار آسان جهت سفید کردن دندان ها می باشد که در این روش خود دندانپزشک دندان های بیماران را بلیچینگ می کند به همین دلیل به آن آفیس بلیچینگ گفته می شود زیرا در مطب دندانپزشک انجام می شود. همچنین روش دیگری با نام بلیچینگ هوم برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که می توانید آن را در خانه انجام دهید اما این کار ممکن است به مدت چند هفته طول بکشد.

در حقیقت بلیچینگ یک نوع ژل شیمیایی است که حاوی مواد سفید کننده می باشد و دندانپزشک این مواد را به صورت 3 تا 4 بار و در هر بار استفاده بین 15 تا 20 دقیقه بر روی دندان های شما قرار می دهد و هر بار نیز لایه ای از دندان را بر می دارد تا به لایه ای تازه برسد و ژل را بر روی آن قرار دهد. این روش ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد و به لثه ها و یا دندان ها آنها آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *