تجهیزات دندانپزشکی

راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

قبل از خرید وسایل مورد نیاز برای استفاده در دندانپزشکی ها بهتر است ابتدا از راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی مطلع باشید و آن را مطالعه کنید. به این ترتیب به موارد مهمی که ممکن است اطلاعی از آنها نداشته اید توجه می کنید و با استفاده از آنها می توانید خرید خود را به بهترین نحو انجام دهید.

شما می توانید یک لیست از تمام ابزار های مورد نیاز در مطب خود تهیه کرده و با توجه به موارد راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی آن را اولویت بندی نماید تا به این صورت روند خرید را برای خود آسان تر کنید.

در این مقاله از مجموعه مقالات تجهیزات دندانپزشکی آوادنتال به بررسی موضوع راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی می پردازیم. پس همراه ما باشید.

نکات و موارد مهم راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

در راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی موارد متنوعی است که باید ابتدا آنها را در نظر گرفته و سپس اقدام به خرید دستگاه ها و تجهیزات دندانپزشکی کنید چرا که خرید این دستگاه ها روز به روز در ایران تبدیل به موضوعی چالشی می شود یکی از دلایل این موضوع این است که اغلب دستگاه ها وارداتی هستند و از کشور های دیگری به ایران وارد می شوند و ممکن است به علت های متفاوت هر آن واردات آنها به داخل کشور قطع شود.

نکات و موارد مهم راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

اما دندانپزشکان برای انجام کارای دندانپزشکی مخصوصا در تخصص های مختلف باید از بهترین ابزار نیز بهره مند باشند تا بتوانند کار خود را به بهترین شکل ممکن و به نحو احسنت انجام دهند.

پس باید بتوانید قبل از نهایی کردن خرید خود از مواردی مانند گارانتی و خدمات پس از فروش، کشور سازنده، متریال ساخت، فروشگاهی که قصد خرید از آن را دارید و … اطمینان حاصل فرمایید. پس بهتر است این راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی را تا انتها مطالعه کنید .

گارانتی تجهیزات دندانپزشکی

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، یکی از موارد راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی گارانتی این تجهیزات است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. چرا که برخی از این ابزار ممکن است از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و یا جنس اصل نباشند در این شرایط و در صورتی که شما از این موضوع مطلع نباشید ممکن است پس از مدتی که از دستگاه ها استفاده کردید دچار خرابی شوند و یا با استفاده ی طولانی مدت از این دستگاه ها قطعات آنها دچار مشکل شوند و به دلیل وارداتی بودن نتوانید به راحتی قطعات مورد نیاز را پیدا کنید. در این شرایط تنها گارانتی و خدمات پس از فروش این ابزار می تواند به شما کمک کند.

توصیه های همکاران در راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی

یکی از موارد راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی این است که از توصیه های همکاران دندانپزشک با تجربه ی خود جهت خرید این دستگاه ها استفاده کنید. چرا که افرادی که مدت زمان طولانی در این شغل فعالیت داشته اند می دانند که کدام ابزار برای تخصص شما بهتر است و حتی در برخی از موارد می توانند به شما بهترین برند هایی را که تجربه ی استفاده از آنها را دارند را نیز می توانند به شما معرفی کنند تا به این ترتیب شما نیز بتوانید بهترین دستگاه ها را برای خود تهیه نمایید.

خرید از فروشگاه های معتبر

یکی از مهمترین موارد راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی، مراجعه به فروشگاه های معتبر برای خرید این دستگاه ها است. چرا که در این صورت می توانید از اصل بودن اجناس آنها تا حد زیادی اطمینان حاصل فرمایید.

برای مثال آوادنتال یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین است که می توانید بهترین برند های تجهیزات دندانپزشکی را در این فروشگاه مشاهده کنید و سفارش شما را در هر جای ایران که باشید در سریع ترین زمان ممکن ارسال خواهد کرد.

بررسی کیفیت تجهیزات

بررسی کیفیت دستگاه های مورد استفاده در دندانپزشکی یکی از موارد مهم و شاید حتی اصلی ترین نکته در راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی است. زیرا تمام کار دندانپزشک با استفاده از همین تجهیزات انجام می شود پس کیفیت این ابزار از هزینه ی آنها مهم تر است و بهتر است دستگاهی که تهیه می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

بررسی کیفیت تجهیزات

به همین دلیل بهتر است یک دستگاه را صرفا به دلیل اینکه از قیمت پایین تری برخوردار است تهیه نکنید و اولویت خرید خود را بر اساس کیفیت قرار دهید.

مشخص کردن بوجه مورد نیاز

یکی دیگر از نکته های مهم در راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی این است که قبل از خرید بودجه ی مورد نیاز برای خرید هر دستگاه را برای خود مشخص کنید. هر ابزاری که در دندانپزشکی مورد استفاده دندانپزشک قرار می گیرد ممکن است دارای کیفیت های مختلف در برند های متفاوت باشد و در راستای آن هزینه ی آنها نیز بیشتر خواهد شد. اما قبل از تصمیم گیری در این مورد بهتر است ابتدا بودجه و هزینه ای که برای خرید آن دستگاه در نظر گرفته اید را مشخص کنید.

بهتر است ابتدا در یک جدول تمامی محصولات مورد نیاز خود را لیست کرده و سپس هزینه ای که می توانید برای آنها انجام دهید را مشخص کنید. در این صورت می توانید دستگاه ها را با توجه به بودجه ی خود تهیه نمایید.

مهم ترین دستگاه های مورد استفاده در دندانپزشکی

تجهیزات متنوعی در راه اندازی یک مطب دندانپزشکی و راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی است که باید با همه ی آنها آشنایی کامل داشته باشید که برخی از این دستگاه ها در تخصص های مختلف دندانپزشکی استفاده می شود. برخی از مهم ترین این ابزار شامل موارد زیر هستند:

  • یونیت دندانپزشکی
  • تجهیزات اندو
  • آنگل دندانپزشکی
  • دستگاه لایت کیور
  • اتوکلاو ها
  • توربین دندانپزشکی
  • موتور ایمپلنت
  • اپکس فایندر
  • لوپ چشمی
  • دستگاه جرمگیری
  • سنسور RVG
  • دستگاه رادیوگرافی
  • و …

کلام آخر

در راهنمای خرید تجهیزات دندانپزشکی موارد و نکات مختلفی مانند بررسی کیفیت دستگاه ها، گارانتی و خدمات پس از فروش، خرید از فروشگاه های معتبر، توجه به توصیه های همکاران با تجربه و … وجود دارد که با توجه به آنها قادر خواهید بود تا خرید خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید تا بعدا به مشکلاتی مانند بی کیفیت بودن دستگاه و موارد مشابه برخورد نکنید و تجربه ی بسیار خوبی از خرید خود داشته باشید. چرا که کار دندانپزشک با استفاده از همین ابزار و تجهیزات است که انجام می شود و در صورتی که این دستگاه ها از کیفیت خوبی برخوردار نباشند ممکن است حتی به دندان بیماران آسیب وارد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *